Superfina hästen!

Sitter och pluggar svenska grammatik, haft en riktig pluggdag och fått väldigt mycket gjort, skönt. Dock innebär det inget stall för min del idag, vilket är väldigt trist. Jag kunde inte komma ut till stallet, så fick ändra om lite i min planering och Sigge får en vilodag.
 
Igår var Sigge riktigt riktigt fin! Han var pigg som tusan, men gjorde allt jag bad honom utan problem och fokuserade  helt på övningarna. När vi hade ridit en stund så kom det en stor skogsmaskin från skogen precis bredvid, då de håller på att avverka där. Det var mörkt ute då jag kom ut rätt sent och med tanke på hur pigg Sigge var så var jag helt säker på att han skulle flyga i luften för de stora strålkastarna som kom från ingenstans och körde mot oss. Men nej, han titta inte ens åt det hållet! Jag kunde sätta honom i vilken övning som helst och han var fokuserad till 100%. Sjukt grym häst, är så stolt över honom. Hade det hänt vid något annat tillfälle skulle jag faktiskt inte vara förvånad över att han inte gjorde något fast den stora maskinen körde precis bredvid oss, men med tanke på hur han har varit de senaste dagarna (läs veckorna) så är jag imponerad.
 
Jobbade med galoppen, som jag hade planerat och han var jättefin. Tränade på lite olika temoväxlingar, att han skulle lyssna på en gång, vilket han gjorde suveränt. Jobbade även med förvänd galopp som han klarade alldeles utmärkt. Förut hade han svårt att galoppera i förvänd glaopp genom ett hörn, men igår klarade han att gå en relativt liten volt ett bra tag. Snacka om lycka när man verkligen ser skillnad och att allt jobb ger något!
 
Hoppas nu bara på att han kan hålla i sig och vara så här fin nu på tävlingen (som är på söndag) också.
 
Han var lite trött när vi väl kom in.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0