Surahammars ryttarförening

 
Idag var vi i Surahammar med klassen som vanligt på fredagar. Till skillnad från andra fredagar hade vi idag stallskötsel och ridning på schemat. Vi hade 5 boxar att fixa och vi var nog 12 personer så det gick ju smidigt att fixa. Därefter fick vi ta in hästarna som vi skulle ha och sen rida. 
 
Jag fick en häst som heter Calle. Lite grov sporthäst med svensk hoppstam som var jätte trevlig. Fina gångarter där traven kändes lite flygande på långsidorna. Han var lite ostadig så var tvungnen att ha en stadig ridning för att hjälpa honom. Ibland när man travade kunde han studsa till uppåt ett steg vilket kändes lite konstigt första gången när jag inte var beredd. 
 
Alla som var där red vilket var kul men det blev då en blandad grupp med både nybörjare och oss som kan rida. Dock var det ingen som hade ledare och dem flesta kunde trava så det blev endå ett flyt. 
 
Vi gjorde mest basic saker men det var endå kul att få rida med klassen för det är ju inte något man gör varje dag. Calle var även jätte trevlig att rida så det gjorde ju det hela ännu bättre. Vi fick göra en bom övning där man red in vid ett hörn och travade över tre bommar, flyttade hästen några steg runt en kon sen travade man över tre bommar till, flyttade hästen några steg åt andra hållet runt en kon och avslutade med att trava ut över tre upphöjda bommar. 
 
Fick mycket beröm av ridläraren som tyckte att jag red honom jättebra vilket gjorde mig glad för jag brukar annars alltid känna mig dålig på en ny häst men hon sa bara positiva saker. Hon sa inte ens något om min sits, hahah! 
 
 
 
/ Ebba 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0