Utvärdering från tävlingen

90 cm, bedömning A:
Sigge kändes fin. Han var framåt men inte för pigg. Tog oss igenom banan felfria och fick rosett. Har egentligen inte så mycket att säga om banan, det kändes bra, var glad att vi kom igenom felfria och kom upp några saker som jag fått träna på under träningarna, bland annat galoppsprång mellan hinderna. Jag är nöjd och ska kolla igenom filmerna (Johanna filmade) när jag får dem vad jag kan förbättra för att utvecklas.
 
Och ja, jag ser ut som en michelingubbe då jag har en tjock jacka över västen och allt.
 
1m, A:0+A:0:
Fick fram honom en del under framridningen och han var betydligt mer taggad i denna klass. Tyckte att jag fick en bra galopp innan, men kom för nära på första hindret så han nuddade ena bommen ytterst lite, men såklart så föll den, riktigt trist! På hinder nummer tre vet jag inte riktigt vad som hände men den rev han, måste verkligen kolla på filmen, då det kändes som om vi kom in bra. Efter det tänkte jag "nej nu jäklar ska inga fler bommar falla" och vi gav oss in i kombinationen, 4a och b. På hoppträningarna har jag fått träna vääldigt mycket på att tänka snabbt, om han kommer in kort måste jag vara otroligt snabb att driva på honom. Självklart så kom han in lite nära så jag fick driva på honom och vi klarade kombinationen. Det var nog den största lättnaden för mig under hela dagen, att vi klarade det, det som jag alltid har haft problem med. Sådana saker tar jag med mig, det som jag gjorde bra och även det som jag kan förbättra. Resten av banan gick bra, men det var väldigt trist att det inte blev någon omhoppning för våran del då jag var nyfiken på hur Sigge skulle reagera på ett hinder som väldigt många stannade på. Vi slutade på 8 fel, inte vår bästa runda men jag är nöjd ändå. Vi tränar på ett helt annat sätt nu än vi någonsin har gjort, det har tagit fram några svaga punkter men som vi klarade bra under tävlingen, så med tanke på det är jag väldigt nöjd.
 
 Filmer kanske kommer när jag har fått dem!
 
Vad tycker ni förrresten om mitt nya schabrak? På andra sidan står det "A secret" som Sigge egentligen heter. Jag gillar det starkt och speciellt med röda skydden till som matchar med den röda kanten ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0