Uppdatering

Vilken häst jag har köpt alltså!!
 
I onsdags hopptränade vi för Annelie. Fick börja med att hoppa studs (5 hinder), han måste bli lite kvickare i benen och drog lite åt vänster, men när jag la på lite extra vänsterskänkel så lyssnade han direkt. Attityd är otroligt lyhörd på det sättet och snabb för hjälperna. Fick även ta en linje med först ett litet hinder och sedan tre normala galoppsprång fram till en oxer. I slutet låg oxern på 1.15 m och han tar det så himla lätt. Fick några saker som jag måste tänka på och jobba med i hoppningen. Då han gärna blir lite platt över hinderna så måste jag lägga till ben precis innan hindret så att han hoppar mer genom hela kroppen. Är så taggad på att börja träna på riktigt nu och börja tävla regelbundet i vår.
 
Har även hunnit rida ut på min fina häst som är så himla duktig. Han blev lite otålig när han fick vänta in Sigge som tar kortare steg och inte hann med i tempot. Han blir lite studsig då men fortfarande helt kontrollerbar. Han och Sigge är så lika varandra på många sätt och de är så söta när de ska äta från samma tuss när de två får mat i hagen.
 
 
Gårdagen och denna dag har jag spenderat på Hamre som hästskötare, börjar även morgondagen där. Därefter ska Attityd motioneras och Sigges skötare tar hand om honom.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0