Det största hindret för framgång är rädslan för misslyckanden

Besiktningen i måndags gick inge vidare. Hästen gick inte igenom så då uteblev köpet också.... Annars hade jag haft en ny häst hemma i stallet vid detta laget, meeeeeeeen var och provred en ny i torsdags som jag är lite sugen på. En häst jag i så fall kommer att utvecklas massor med. Ska åka dit igen och titta på den, då följer även Annelie med och ser vad hon tror.
 
Med Sigge rullar allt på. Ligger mycket fokus nu på att bygga upp hans högersida mer så han är så himla mycket starkare i vänstersidan. Däremot har han fått några fler vilodagar än vanligt denna vecka då jag inte hann rida i måndags eftersom vi var på besiktning hela kvällen då. I onsdags var jag på skästa och hjälpte Annelie som skulle hoppa flera hästar och därefter åkte jag direkt till jobbet på kvällen. Jag har ju fått jobb som ledsagare nu på en handikappridning så jobbar med det en gång i veckan, himla skönt att få lön för någonting man ändå hade gjort. I torsdags var jag och provred hästen så då fick Sigge vila då också. Igår trimmade vi ordentligt på paddocken oh jösses vilken häst jag har! Han var superfin!
 
 
 
Idag har jag ridit ut med Alva, Annelie och hennes man Fredrik, som fick låna Sigge. Fredrik hade inte ridit på ett tag innan så passade bra att han fick rida lugna Sigge, stolt ägare som ser hur cool Sigge är när alla andra hästar hoppar omkring och är rädda för allt möjligt. Själv fick jag rida lilla Fox, en ung och bakskygg liten c-ponny. Åh han är så söt! Hade aldrig ridit ut på honom men det gick bra, han blev lite rädd för olika saker under ridturen och flyger då framåt eller åt sidan. Hänger man inte med då blir han rädd för ryttaren istället så fick verkligen jobba med min balans och att sitta helt stilla. Men är imponerad över vilken otroligt skillnad det är på honom sedan han kom till Annelie, när man knappt kunde sitta upp på honom utan att han flög iväg.
 
Världens sötaste Fox!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0