Längesen sist.

 
Hej på er, här inne var det längesen jag tittade in. Har varken haft tid eller lust till det utan har lagt min tid på skolan och körkortet, som jag förövrigt klarade i måndags och är nu innehavare av mitt alldeles egna körkort. Kan inte ens beskriva hur skönt det är att kunna åka precis när jag vill och vart jag vill utan att behöva vara beroende av någon annan!
 
Med Enter rullar det på som vanligt, han har fått en lugn vecka nu med mestadels skritt i skogen men han har varit rätt dryg och tittig då vi ridit själv. Tror främst det beror på väderomslag till kyligare och blåsigare dagar. Har planer på att klippa honom på fredag då han har päls som en shetlandsponny, sen kanske jag hinner klippa honom en gång till i vinter beroende om han sätter mer päls sen. När han blivit klippt så känns det som vi kan ta tag i dressyren igen. När jag försöker rida lite hårdare så blir han ju svettig direkt och vill helst ha han klippt när man ska arbeta lite ordentligare på paddocken.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0