Uppdatering om hästfronen!

Jag har tagit ett beslut, som på ett sätt skär i hjärtat. Jag har nämligen fått inse att min kämpe till häst börjar bli gammal och inte orkar träna och tävla på det sättet som jag vill. Sigge är nu 21 år, fortfarande fräsch och hålls igång helt men vi kommer inte längre tillsammans. Jag vägrar att sälja Sigge, utan han ska vara min så länge han lever. Men jag har nämligen varit på jakt efter en ny häst. Jag har varit och provridit några stycken väldigt fina hästar men som inte har känts 100% rätt. I söndags var jag och provred ytterligare en häst som jag blev stormförtjust i på en gång! Nu har vi kollat upp massa saker runt denna häst och vi har beslutat oss för att köpa den. Hästen ska besiktas på måndags och gå den igenom får jag hem den på tisdag. Snacka om att jag är spänd och superglad!!!! Det är en häst som passar mig precis, exakt vad jag sökte efter och i nuläget kunde jag nog inte hitta en bättre häst. Så nu håller jag alla tummar och tår att besiktningen går bra! 
 
När det kommer till Sigge så mår han superbra, bättre än någonsin så länge jag har haft honom verkar det som faktiskt. Han verkar så nöjd över livet. Han kommer alltid vara min älskade häst och han ska fortsättas att hållas igång, men däremot inte bara av mig utan försöker hitta en till som kan hjälpa mig. 
 
 
Så ser allting ut för mig nu på hästfronten och går hästen igenom besktningen berättar jag mer om vad det är för häst! Men inte förrän allting är klart. 
 
Nu ska jag ta och fixa mig lite för att sedan rulla ner på stan träffa Fahrim och ikväll är det kulturnatten! Däremot ska jag inte vara ute så länge då jag ska upp tidigt imorgon för att vara hästskötare åt Annelie när hon ska tävla på Strömsholm. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0