Avbruten hoppträning

Dem senaste dagarna har jag varit grymt hoppsugen, men det har inte riktigt varit läge att hoppa. Men idag skulle jag äntligen få hoppa igen och jösses vad taggad jag var! Han kändes lite seg idag, vilket han även gjorde igår. Men det var bara så himla roligt! Jag hann hoppa en linje några gånger åt båda hållen och skulle komma igen och försöka få in ytterligare ett galoppsprång mellan hinderna, när Annelie ropar att jag ska stanna. Attis hade slagit i sig på något sätt så han hade börjat blöda. Hoppade av på en gång och försökte stoppa blodet som rann. Tog in honom till stallet och tvättade rent lite ifall det hade kommit in något grus eller liknande. Det tog en bra stund innan det slutade att blöda och såret kommer nog att läka snart. Det var inte så farligt som det såg ut, Annelie tyckte att jag nästan hade kunnat fortsätta rida men jag ville inte riskera att det skulle börja blöda igen. Så imorgon kan jag nog rida igen och om han inte har blivit värre kanske jag tar några språng imorgon istället, det beror också på om Annelie kan vara med och hjälpa mig. 
 
 
Jag vill bara träna massor nu, v. 16 ska vi tävla igen och då ska jag faktiskt debutera 110 cm också om allt går enligt planerna. Attis har ju tävlat betydligt högre tidigare men jag har faktiskt aldrig tävlat högre än 100 cm, så snacka om att jag är taggad! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0