Dagarna flyger förbi

Jösses vad alla dagar går fort! Under veckan har jag hunnit med en hel del saker, bland annat hoppträning, galoppjobb på travbanan med Attis och en spenderat hela söndagen med hästar. 
 
I fredags hoppade jag för Annelie, hoppade bana på 110 cm. När jag först skulle ta banan på 100 cm så hade jag inte en sån superbra känsla, vi kom runt utan problem men ändå inget att hurra över. Jag red inte ordentligt vilket resulterade i att vi kom fel på en del hinder och jag fick mest vara glad att min stora häst bara kliver över den höjden, haha. När annelie sedan höjde upp hela banan till 110 fick jag fokusera hela tiden och då red jag verligen igenom hela banan och vi fick ett bättre flyt och en betydligt bättre känsla! Avslutade med att höja upp en oxer på 120 och tog en del av banan där den ingick och även det kändes helt kanon! Så snacka om att jag är sjuuuukt taggad till nästa helg nu (bara en vecka kvar!!!!) när vi ska tävla och jag ska hoppa 110 cm för första gången på tävling!!!
 
Titta vilken söt bild jag fick på min prins och en shettis hos gamla ägaren! 
 
Igår red jag bort till travbanan (rundbanan) med attis och körde rätt hårt galoppjobb med honom. Trodde att han skulle vara trött efter hopptränigen dagen inte, men ack så fel jag hade! Fin blev han i alla fall och efter några varv lugnade han ner sig och sprätte inte omkring så mycket haha. 
 
Eftersom Attis har fått gå riktigt hårt två dagar i rad blev det bara en skrittur i skogen idag, barbacka för första gången i skogen. Stolt över hästen som höll sig på backen trots att han gick och spände sig med huvudet i vädret och blåste konstant, och stolt över mig själv som satt kvar, haha. Efter att ha gjort klart allt i stallet och var klar 9.40 så hjälpte jag Annelie att fixa hennes hästar inför tävling och sedan har jag spenderat resten av dagen på Hamre med henne. Oavsett hur det går på tävlingen så tycker jag alltid att det är lika roligt att spendera en dag på tävling med Annelie, även om jag var rätt trött idag efter endast 4-5 h sömn. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0