En bra start på veckan

Sigge gick extra förra veckan så idag fick han en vilodag, medan Attis fick sig ett ordentligt pass på paddocken efter att ha vilat både lördag och söndag. Under uppvärmingen fokuserade ja mycket på min sits och gjorde även extremt mycket halvhalter för att få honom uppmärksam på mig redan från början. Därefter jobbade jag lite med förvänd galopp och då fick han jobba lite minsann. Dock så blir jag lika förvånad varje ridpass hur bra grundkondition Attis har egentligen, så himla roligt! 
 
Tycker att han kom loss lite av den förvända galoppen och efter att han böjd loss honom lite och jobbat på lite volter så tycker jag faktiskt att han blev fin, eller ja, finare i alla fall. I höger varv var jag nöjd med honom, men har fortfarande problem med vänstersidan. Tycker att jag har kört fast lite nu, kommer ingenstans och får inte riktigt loss honom. Pratade med Annelie och frågade om hon kunde rida honom någon dag, så imorgon ska vi byta hästar. Imorgon trimmar Annelie min vita häst och jag får äran att rida en av hennes. 
 
Stackars prinsen var trött efter dagens ridpass. Och imorgon lär han gå ännu hårdare eftersom det är Annelie som ska rida. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0