Mycket har hänt

Mina dagar bokstavigen flyger förbi känns det som, tidiga mornar och sena kvällar. 
 
Jag har fått ett jobb där jag börjar nästa vecka så fram till studenten kommer det dock inte bli så mycket jobb eftersom jag har skolan också, men sen så! Det känns riktigt kul och jag fick det som jag ville också så nu hoppas jag verkligen att jag trivs där! 
 
Annelie har köpt en till häst som kom igår, en femåring från Holland. Sjuuuuukt fin häst!!!! Vi har gjort en deal att jag ska hjälpa henne två dagar i veckan så tanken är att på tisdagar ska jag rida Findus och på fredagar den nya, utöver mina egna. Så det är en del på hästfronten nu, dessutom tävlingar regelbundet både för min egen del och alla dem helgerna jag ska hjälpa Annelie när hon tävlar. Men tycker bara att det ska bli kul att få rida hennes hästar två dagar i veckan framöver, och är nöjd över vår deal. Kommer lära mig otroligt mycket i och med det här så är mest taggad faktiskt! 
 
Dagen då Attis kom till mig. 
 
Med mina två egna rullar det på, Sigge lever livet som nybliven 22-åring och är pigg och glad. Attis känns fortfarande skum i munnen men tycker ändå att vi kommer någonstans. Inom hoppningen tar vi nya kliv för varje träning och det går bara bättre och bättre, kanske för bra för att vara sant. Nu ska vi bara få ordning på dressyren också, men som faktiskt gick väldigt bra igår. I tisdags hopptränade jag för Annelie och fick göra en nyttig övning. Skulle rida på en åttvolt och komma på ett litet kryss och sen fyra galoppsprång till en oxer för att sedan vända in på kortsidan och hoppa ett räcke på böjt spår. Här snackar vi om att träna kontroll efter hinder vilket jag och Attis behövde. I slutet låg oxrarna på 135 - 140 cm och jösses vad fin min vita häst var!! Gick och log resten av dagen, min fina pojke. Nu är jag ännu mer taggad inför tävlingen på söndag!!!
 
Bilder från träningen i tisdags:
 
 

Kommentarer
Postat av: julia

Vart fick du jobb? :D

Svar: På ett korttidsboende för personer mer funktionshinder :)
fullblodsmupparna.blogg.se

2014-04-19 @ 01:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0