Påsklovet är igång!

Alltså, åh vad det är skönt med påsklov!!!
 
Åkte till stallet vid kl 9 imorse efter att ha skjutsat min mamma till jobbet för att kunna ha bilen hela dagen. Mockade och fixade det vanliga, samlade ihop massa löshalm och fyllde en hel del kärror som tömdes i olika boxar tillsammans med Annelie, red ett nyttigt pass med Attis, gosat en hel del med Sigge men som fick vila idag, lunchat alla hästarna, skrubbat rent och fyllt upp två badkar samt städat mitt täckesskåp och tagit hem vintertäcken som inte används nu. 
 
Attis var väldigt lugn idag måste jag säga. Jag hade lagt ut två bommar med 17.5 m mellan och varierade mellan 4, 5 och 6 galoppsprång. Tränade inte bara på lydnaden utan väldigt mycket på att komma rätt på första bommen, att se distansen. Det är något jag tycker är lite svårt och det blir att jag ofta ser distansen när det är typ tre galoppsprång kvar och då är det alldeles för sent för att hinna göra något. Jag fick även träna mycket på detta i fredags på träningen för Annelie. Så idag tränade jag mycket på det och rida an mot första bommen från olika håll. Dessutom jobbade jag utan stigbyglar vilket bara i sig är jobbigt tycker jag, haha. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0