Tisdag v. 15

Tisdag och jag har varit ledig från skolan idag. Så jag skjutsade min mamma till jobbet imorse och åkte sedan direkt till stallet. Började med att mocka och fixa allt innan jag tog in både Attis och Findus. Annelie och jag hade ju planerat att byta hästar idag så tog in båda och började sedan göra iordning Attis. 
 
Så himla skönt att Annelie kan rida honom lite då och då för det behövs så väl. Hon tycker, precis som jag, att han är knepig i vänster. Vi vet inte riktigt vad det kan bero på men mest troligen är det tänderna, men man får inte ens ta på innetygeln när man rider i vänstervarvet, han liksom biter tag där. Skumt är det i alla fall. Men eftersom Annelie är så himla mycket duktigare än vad jag är kan hon rida honom på ett annat sätt och det brukar alltid kännas bättre efter att hon har ridit. 
 
Så dagens ridpass blev på Annelies hoppkanon på 1.60 i manken, hoppar som en gud men otroligt slingrig på marken. Jobbade med att försöka rama in honom, vilket inte är det lättaste, och även en del tempoväxlingar. Den hästen slingar sig verkligen åt alla håll, men trots det så tycker jag att han är väldigt rolig!
 
 
Nöjd med hästen i alla fall, nöjd över mig själv, glad att Annelie kunde hjälpa mig med Attis och glad över att han ändå kom loss ordentligt. Fick en del tips som jag ska jobba med, hur jag ska jobba vidare med min vita häst. Han gick hårt igår, ännu hårdare idag och kommer få gå ordentligt imorgon också. Sedan får han vila på torsdag och sedan fortsätter hårdträningen!
 
Nej nu ska jag försöka hålla ögonen öppna, är sjukt trött och kan somna när som helst, haha. Dags att ta tag i den stora plugghögen som väntar på mig, suck. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0