Uppdatering

Bloggen hamnar tyvärr ganska långt ner på min långa to-do-lista som görs varje dag. Skolan ger ingen ledig stund och i stallet jobbar jag på. Att jag dessutom har börjat jobba lite nu också gör att jag inte får många sekunder över. Även om jag sa till mig själv att jag ska köra igång ordentligt efter studenten så får jag en hel del förfrågningar om jobb och då kan jag inte säga nej om det är så att jag faktiskt skulle kunna hinna den dagen. Idag var jag så trött att jag somnade med datorn i knät när jag pluggade efter stallet och lyckades sova bort en del pluggtid, suck. 
 
Tävlingen förra veckan gick så himla bra!!! Kunde inte ha varit gladare när vi lämnade tävlingsplatsen. I 100 cm  tog vi hem femte platsen och fick rida ärevarv. I 110-debuten slutade vi på en åttonde plats, vilket jag är sjukt nöjd med! Han har taggad och slog som bara den med huvudet. Dock så måste jag lära mig att hålla koncentrationen hela vägen in i mål. Nu var det att för varje hinder som vi klarade blev jag gladare och gladare och tyglarna blev längre och längre, haha så typsikt mig. Stolt och glad över hästen som räddar alla lägen där jag inte red ordentligt. 
 
Finaste, älskade hästen!<3 Hallsta 20/4, 110 cm. Tagen från film, därav kvalitén. 
 
Idag red jag lektion för Annelie, vi åkte in till Skästa och hoppade lite på deras utebana, där jag ska tävla v. 20. Han var väldigt tittig idag och extremt stark tycker jag, jag fick inte ihop honom och hade inte en så bra känsla. Han hoppade i alla lägen och det gick bra, bara att känslan inte riktigt satt där. Annelie tyckte att det gick jättebra, så kanske ska lyssna på hennes bedömning istället. Jag måste lära mig att lägga mina höga krav åt sidan. Jag blir aldrig nöjd av att det, som idag, bara går vanligt bra. Så det måste jag jobba med! Det är ju trots allt, som Annelie säger, att för varje träning höjs svårigheten och då kan det inte gå superbra från första början. Nu tränar jag liksom på ett sätt jag aldrig har tränat förut, då var maxhöjden 100 cm när jag hoppade bana och kanske maaax 115 cm på enstaka hinder om det gick jättebra. Nu för tiden hoppar jag aldrig en bana på ex. 90 cm utan börjar alltid banan på 100 cm och höjer sedan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0