Lever livets liv

Ber om ursäkt för att uppdateringen inte är på topp. Men jag går upp senast kl 7 varje dag och lägger man sällan före kl 23 och där emellan är mina dagar fullpackade med jobb, stall och tävlingar. Inte en minut till vila! Med Attis är det hårdträning. Dressyren går som den gör- ena dagen tre steg bakåt och nästa två bakåt. Och med Sigge är det bra, gamla gubben lever livet! Härom dagen så red jag Sigge samtidigt som Annelie när hon skulle hoppa så stod ett litet kryss framme. Även om jag red barbacka så kuna jag inte motstå det utan hoppade det två gånger med Sigge och gissa om det lyste glädje om den hästen sen! Underbart. 
 
I måndags var jag och Attis och tävlade på Sundbyholm. 100 cm var vi felfria (båda klasserna var bara bed. A) men känslan var inte helt 100 %. En stor bana men en del tittigheter och Attis spände sig på vissa delar av banan vilket gjorde att jag inte fick ett lika bra flyt. Men ja, vi var felfria i alla fall så är nöjd över det. I 110 cm kändes det jättebra dem fem första hinderna. Sjättehindret var lite tittigt och från utgången och jag vet inte riktigt vad som hände men helt plötsligt så vek Attis huvudet och sidan och bra drog förbi. Två gånger hände detta och eftersom det var en regional tävling så blev vi uteslutna. 
 
Men nu blir det nya tag- den 9 augusti åker vi till Vänsta och hoppar 100 cm och 110 cm. Tagga!
 
 
Snart ska jag åka till stallet och trimma mina fina hästar :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0