Heldag med hästar

Gick upp tidigt idag när klockan ringde för att åka till stallet. Mockade och fixade maten till Attis och hjälpte sedan Annelie att fixa hennes hästar till dagens tävling. Resten av dagen har jag spenderat på Hamre i, för det mesta, regnväder. Lagom frusen när man kom hem. Tävlingen gick bra och hon blev placerad i båda klasserna, bra start på tävlingssäsongen! Kul att vara igång igen, trots att det tar så fruktansvärt mycket tid egentligen så är det så kul tycker jag. Annelie och jag kom fram till att vi är ett väldigt bra team på tävlingarna när jag ska hjälpa henne, och då blir det ju extra roligt när man skrattar typ konstant tillsammans. 
 
Attis fick vila idag då han har gått ordentligt ändå sedan måndagen förra veckan, så han förtjänade verkligen en vilodag. Igår kändes han fakiskt rätt trött så gissa vad jag gjorde?! Efter att ha värmt upp honom och konstaterat att han var superlugn och kändes trött så tog jag faktiskt av sadeln och red barback, alltså kan ni fatta det!!?? Jag red barbacka på min tokiga häst som får spel stup i kvarten, haha. Men han var så duktig och jag ramlade inte av, är faktiskt stolt över mig själv. Hade tänkt att det här med barbackaridningen får nog vänta ett tag (läs år...) men igår blev jag riktigt sugen och det gick ju faktiskt bra. Red i alla gångarter och snacka om att jag är nöjd! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0