Hoppträningen i onsdags...

... Ja vad ska jag säga om den egentligen. En i gruppen före ramlade av strax efter att jag hade hoppat upp och skulle börja skritta fram Attis och blev liggandes ett bra tag. Ambulansen fick komma och vi blev mer än en timme försenade. Bra start känner jag. Attis tyckte det var superjobbigt att det låg en person på marken och då ska vi inte tala om när ambulansen fick köra in i ridhuset, skumt enligt min skimmel. 
 
Uppvärmningen blev därför inte så bra utan blev mest att stå stilla eller försöka skritta lugnt. När vi väl kunde komma igång, vid typ 21.15 hade jag ingen bra känsla. Attis gick och bytte galopp konstant och fler gånger bytte han bara bak så kom då i kortgalopp och rytmen förstördes. Han var studsig och jag fick inte ihop honom så bra. Generellt hade jag inte en sån bra känsla under träningen men det gick liksom inte dåligt egentligen. Har tittat på dem två filmerna som jag har från träningen och det rullar ändå på och ser bättre ut än vad det kändes som. Tror jag sätter lite för höga krav också eftersom det gick så otroligt bra på hoppkursen så när det då går "bara bra" så blir liksom det sämre i mina ögon. Nej dags att skärpa till sig, Ida! 
 
 
Nästa helg är det tävling, vår allra första tävlig tillsammans och jag är sjukt nervös, men även sjukt taggad!!! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0