Liten och stor

När jag kom till stallet började jag med att ta in Alvas b-ponny Daphne, som jag skulle hjälpa till att rida idag. Gjorde iordning henne och begav mig sedan ut på grusvägen som går till vårat stall. Det är typ det enda stället där det går att trava och galoppera nu då fältet inte är speciellt bra efter allt regn som har kommit. Jööösses vad pigg hon var. När jag skulle vända hemåt, vilket jag fick göra ganska ofta eftersom jag red fram och tillbaka, drog och som tusan och när jag stannade henne så stod och bara på bakbenen. Hon fick springa av sig en hel del, blev mycket galopp i högt tempo ett bra tag och efter några vändor lugnade hon ner sig. Skitkul att rida den hästen alltså, sån energi men så härlig! Dessutom är hon supersöt tycker jag :)
 
Därefter mockade jag och fixade allt till Attis, innan jag hjälpte Annelie att ta in alla hästar för att sedan göra iordning Attis för ridning. Vid 17.30 rullade jag och Annelie in till ridhuset med varsin häst och var där i mer än en timme. Skönt att kunna få rida igenom Attis idag igen. Idag var han riktigt pigg, han hoppade och for konstant. Tyvärr så var det några fler i ridhuset samtidigt så kände att jag inte bara kunde dra på honom som jag hade önskat. Så fick bli mycket jobb på volt och i högervarvet blev han faktiskt rätt fin. I slutet var det betydligt lugnare så då fick han galoppera av sig några varv och sträcka ut sig. Han frustade och verkade allmänt nöjd över det. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0