Planen med Attityd

I dem senaste inläggen har jag nämt att jag och Annelie har lagt upp en plan för Attis, som vi även pratade med Louise Haaga om, som tyckte det lät bra. 
 
Eftersom Attis är en stor häst som inte är speciellt lättriden så kan jag, än så länge, inte rida ihop honom så som han borde gå. Än kan inte jag rida honom tillräckligt bra och många kanske tänker att jag var dum som köpte en häst som jag inte kan rida fullt ut. Men jag är supernöjd med Attis och jag kommer lära mig sjukt mycket med honom. Bara på dessa tre månader som jag har haft honom har jag utvecklats massor. 
 
MEN, jag kommer behöva hjälp och jag är glad att jag står just hos Annelie, för om jag inte hade gjort det hade jag aldrig någonsin kunnat köpa en sån här häst. Så nu är tanken att hon ska hjälpa mig och rida Attis då och då, typ en gång i veckan. För då blir han ordentligt genomriden och då blir det lite lättare när jag väl rider dem andra dagarna. En gång i veckan ska jag även rida honom med graman, för att få ytterligare hjälp med formen, då han faktiskt kommer loss väldigt bra med graman. En annan sak är att jag ska börja rida med lite olika bett när jag rider på marken. När jag hoppar ska jag rida på det vanliga då det fungerar väldigt bra där. 
 
 
Det är lite kort om hur planen framöver ser ut med Attis, hur vi ska gå vidare. Och självklart ska vi snart börja tävla också, jag hoppas på att vi kommer iväg på en tävling v. 8, men det är inte helt klart än. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0