Sitsträning

Hela helgen kändes Attis så otroligt fin och igår fick han vila då jag har satt måndagar till hans vilodag. Det var ett misstag. Idag kändes det som om vi var tillbaka där vi var innan Annelie hjälpte mig, han var seg, ofokuserad och stel. Kände att jag inte ritkigt fick igenom honom. Suck. Men pratade med Annelie efteråt och hon kan hjälpa mig framåt helgen, tills dess har jag en plan!
 
Ridpasset gick istället ut på att jag jobbade med min sits, som ändå har blivit lite bättre kan jag tycka. Däremot finns det maaaaassor kvar att jobba med och sitsen är en sådan sak som man alltid kan förbättra. Så jobbade mycket med sitsen under tiden som jag gjorde mycket tempoväxlingar, samt lite förvänd galopp. Det gjorde han riktigt bra tycker jag, märker hur stor skillnad det har blivit med lysnaden sedan jag fick hem honom. 
 
Bild från provridningen. 
 
Efter att Attis var klar, hans box ren och maten fixad så stod Fröken på tur. Hon kändes fin idag, dock lite motsträvig och ville gå lite åt sitt eget håll när jag skulle svänga, men det blev mycket bättre mot slutet. När jag hade ridit ett tag skulle en ponny longeras på samma fält, och den råkade komma lös efter en stund och drog iväg. Fröken fick då lite spel och hoppade runt i luften och kunde minsann inte skritta eller ta det lugnt. Haha, men hon lugnade sig sen och när hon lyssnade fint så avslutade jag. 
 
På vägen hem åkte jag och Annelie och fyndade lite saker i en hästbutik som ska läggas ner. En butik som jag inte ens visste fanns innan jag flyttade till detta stall. Fyndade ett par ridvantar och ett nytt täcke till min vita prins. Hade inga alls från början så måste köpa upp ett lager. Det fick bli ett svart täcke, 150 g, med halvhals. Glad att jag hittade ett då jag inte har några mellantäcken, har liksom bara tunnt fodrat regntäcke och vintertäcken, och sen en del innetäcken. Så nöjd är jag allt. Letar en del efter nya schabrak också, då jag inte har några färger som passar på Attis. Dock hitttade jag inga som föll mig i smaken. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0