20.06

När jag kom till stallet gjorde jag i ordning Attis på en gång så att Annelie skulle hinna rida. Han såg lite bättre ut idag än i onsdags. Annelie red loss honom ordentligt och mot slutet såg det riktigt bra måste jag säga! Jag har alltid tyckt att det är något med vänstersidan men Annelie tyckte att jag skulle kolla tänderna på honom och att problemet inte är att han är stel. Så ska försöka få ut min veterinär någon dag och tänkte då samtidigt kolla Sigges tänder så att allt ser bra ut på gammelgubben. 
 
På tal om Sigge, så trimmade jag honom lite på fältet idag. Alltså den hästen... shit säger jag bara, vad han är underbar. Han har inte jobbat i form på flera månader så förväntade mig att det skulle vara nästintill omöjligt att få honom i form idag. Men åååhh så fin han var! Började böja redan i skritten och tog en gångart i taget. Sedan gick han i lång och låg form i alla gångarter i båda varven. Bästa hästen. Känner att jag ändå har lärt mig en hel del med Attis för helt plötsligt känns det mycket lättare att jobba Sigge i form, som tidigare har varit skitjobbigt för mig. Han verkade så nöjd med sig själv, sötishästen. 
 
Du kommer alltid vara min stjärna!<3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0