En vändning på hästfronten

Under dem senaste dagarna tycker jag att Attis har känts väldigt konstig, speciell i vänster galopp. Igår drog mina tankar iväg ordentligt och jag blev faktiskt orolig för min nya prins. Allt kändes bara skit rent ut sagt.En  Inte så att han har varit halt, men det har varit någonting som jag har reagerat på. Pratade med Annelie om det idag och hon kunde sitta upp och känna lite på honom. Så skyndade mig att sadla och göra i ordning honom och sedan hoppade Annelie upp. Det tog typ tre steg och sedan gick han i form och jobbade på, medan jag själv får jobba häcken av mig för att få honom att ta ett steg i form under ett ridpass. 
 
Bild hos förra ägaren.
 
Stod och tittade när Annelie red och tyckte att det mest såg ut som om han var rätt stel i vänster. När Annelie hade ridit en stund sa hon också det och att jag mest behöver rida på och försöka få honom mer i form för att han ska lossna. Sedan fick jag hoppa upp med Annelie som instruktör från marken och fick en hel del bra tips. I höger varv gick det väldigt bra och han var även rätt fin i vänster, men där finns det en hel del kvar att jobba med. Jag har framför allt mycket att jobba med mig själv. Skulle behöva komma tillbaka lite med kroppen för att få mer tryck bakifrån, måste även lära mig att rida med korta tyglar då jag har en förskräckligt ful ovana att låta mina tyglar glappa så får inget bra stöd. Nu fick jag mer motiviation och det var så himla skönt att höra att Annelie också "bara" trodde att han var stel och att vi dessutom fick till det i slutet. Detta tar jag absolut med mig framöver. 
 
Resterande dagar av veckan ser ut så som följande:
Torsdag (imorgon) - Fortsätter jobba Attis som idag. Hade egentligen velat rida ut men så är det tydligen jakt och då sprack den planen. 
Fredag -  Annelie rider Attis, bara hon. Ett kortare men effektivt pass, lösgörande så att han kommer loss ordentligt.
Lördag - Hoppkurs på skästa tillsammans med Annelie
Söndag - Hoppkurs på skästa tillsammans med Annelie
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0