Erfarenhet är att veta en massa saker som man inte bör göra

Min förkylning och feber sitter i och verkar inte direkt vilja försvinna. Suck, jag har inte tid att vara sjuk! Jag har en hel del skolarbeten som måste göras, jag har redan missat ett seminarium och ett prov på grund av att jag blev sjuk. Jag vill rida och träna Attis! V. 5 ska vi åka på pay & jump som jag är sjukt taggad till! Fälten har blivit bra att rida på nu men tyvärr har jag inte fått chansen att göra det då jag har varit glad när jag har orkat mocka utan att svimma typ, och dessutom så har Attis tappat två skor. 
 
 
Imorgon kommer hovslagare, Sigge ska helskos och Attis ska få på sina två skor som han har tappat. Under nästan en veckas tid har Attityd gått i en liten sjukhage hela dagarna och sedan bara in i boxen. Snacka om att han kommer vara pigg imorgon när han ska börja mortionera igen, vill inte ens tänka på det... Tja, kanske lika bra att baka en tårta som jag får ta med till stallet... Fick höra från Annelie att han tydligen hade lyckats galoppera och bocka i den där lilla hagen här om dagen. Hur han lyckades med det förstår jag inte för den är inte direkt stor och han är inte så liten heller. Så imorgon ska han longeras, om jag kan stå på benen, har jag bestämt. Jag ska nog longera honom några dagar innan jag hoppar upp på honom, i alla fall longera först och låta honom sprätta av sig lite energi och sedan hoppa upp och rida. Känner att i det tillstånd jag är i nu kommer ja nog inte direkt ha världens snabbaste reflexer heller så kommer nog inte dröja många sekunder innan jag ligger på marken i så fall, haha. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0