Hoppträning

Idag har jag varit på Skästa igen för hoppträning. Vi började med att jobba vidare med samma övningar från i tisdags, kunde knappt sitta i sadeln för mina ben värkte så av träningsvärken... Jobbade utan stigbyglar till en början och sedan skulle vi korta dem 5 - 7 hål från våra normala, sedn var det att stå upp i fältsits utan vila. Hoppade några linjer i omgångar. Medan man väntade skulle man vid ett tillfälle sitta i balanssits och vid ett annat stå upp i fältsist. Ingen vila här inte! 
 
 
Attis var betydligt lugnare idag jämfört med i tisdags, fast han var ändå inte seg. Han drog inte lika mycket utan var reglerbar hela tiden, mn samtidigt aktiv. Vi hoppade bland annat på en åttvolt där hinderna höjdes för varje varv så sista sprången låg på ca 130 cm. Hoppade sedan en bana med en del kluriga vägar, men shit vad nöjd jag är över den rundan! Louise sa att det var stor skillnad från första gången jag var där och hoppade så det kändes kul att höra. Hon tyckte att jag bland annat hade fått bättre koll i galoppen. Kul när någon annan ser resultat då jag själv sitter och jobbar med det där jämt och blir kanske lite fast i min egen värd. Jag tycker själv att det går bättre, och nu fick jag det bevisat. Supernöjd över min fina häst och faktiskt över mig själv också. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0