My head's under water, but I'm breathing fine

På torsdagar börjar jag skolan vid 14, suuuperskönt att kunna vara i stallet på förmiddagen medan det är ljust. Tyvärr så var det ju jakt idag så min plan om att Attis skulle få ridas i skogen sprack, typiskt. Men det kan inte hjälpas. Han fick gå på fältet idag igen och jag jobbade vidare med dem sakerna som jag pratade med Annelie om igår. Han kändes faktiskt bättre idag, så gårdagens pass när han kom loss så bra hjälpte en hel del. Blev mest skritt och trav idag då jag inte ville att han skulle gå så hårt, eftersom Annelie ska rida imorgon och sedan 'r dethoppkurs på Skästa hela helgen så då väntar då stentuffa pass framför oss. Även om Annelie bara ska rida ett lösgörande pass imorgon så kommer han ändå gå hårdare än vad han gör med mig, eftersom Annelie är tusentals gånger duktigare än vad jag är och rider på ett annat sätt. 
 
Åter till idag. Han kändes som sagt fin från början och i högervarv gick det riktigt bra. Han är ganska ojämn i sina sidor. Åt höger är han svagare och därför är han jättelätt att böja i det varvet för att han överböjder sig, gäller att försöka att hela tiden räta ut honom och få honom på yttertygeln istället för att skjuta ut bogen och överböja sig. Vänstersidan är hans starka sida så där går han gärna mest rakt så där gäller det istället att försöka böja loss honom, mycket ställningar och få loss den sidan. 
 
Imorgon tänkte jag faktiskt försöka filma lite när Annelie rider för att kunna titta på sen och kanske ta till mig lite hur hon gör i vissa situationer. Alltid finns det väl något man kan se. 
 
Sjuuukt taggad till hoppkursen i helgen! Vill försöka få med någon som kan filma och ta lite kort men än så länge har jag inte fått tag på någon, ska fortsätta mitt letande. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0