Tisdagens träning på Skästa

Igår, tisdag, var jag iväg på kvällen till Skästa för att träna för Lousie Haaga. Markarbete stod på schemat och Attis var taggare än taggast. Jösses vad pigg han var!! Men så himla stolt och nöjd ändå för gud vad fin han blev, kom verkligen loss i hela kroppen och jobbade på bra. Vi jobbade mycket med tempoväxlingar, öppnor och slutar i trav och galopp, allt utan stigbyglar. Har nog aldrig ridit så länge utan stigbyglar förut. Haha snacka om att jag har träningsvärk idag... 
 
När vi hade vår paus, typ den enda på hela lektionen så såg jag i spegeln att jag var helt röd i ansiktet, Attis var helt blöt av svett och att det var ett stort rökmoln runt oss, japp här jobbar man på! Hann tänka en gång att Attis kanske var trött nu, vilket jag fick bevisat att det var han minsann inte. Hoppade och for som en galning och drog genom hinderserien sedan när vi började hoppade. Han var inte ens trött när jag travade av, haha. Men helt sjukt var fin han var ändå, finaste hästen!!! 
 
Imorgon sticker vi till Skästa igen och hopptränar, ska bli spännande att se hur han är då :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0