Tre fina hästar

Började dagen med ett härligt konditionspass med Attityd. Han var superspänd och pigg i början, hoppade åt alla håll och var "rädd" för typ allt. Travade fram ordentligt och lät honom hoppa av sig lite innan jag började att galoppera. Han låg på en del i början men gav sig sedan och låg i det tempot jag ville. Körde rätt hårt med honom men kände att han behövde få blåsa ur sig lite energi. När vi skrittade av hemåt så var han heelt svettig och snubblade på alla rötter, stackarn vad trött han var. Han brukar alltid hoppas typ tre meter över dem dikerna som finns men idag gick han bara lugnt över dem. Men Attis behövde nog det här. 
 
Ser ni förresten den där svarta lilla fläcken han har på vänster öra? Tror alltid att det är smuts men han har faktiskt en fläck där. Haha rätt fult egentligen, tur att man bara ser det från ryggen. 
 
Efter Attis fick det bli en uteritt tillsammans med Johanna på Sigge. Alltså den hästen, jag är supernöjd över allt med Attis, men Sigge kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta. Åh vad jag älskar honom. Han var pigg och glad över att få komma ut i skolan, han var lite stel till en början men efter första traven så fick jag loss honom och han gick i lång och låg form. Blev en hel del trav och galopp och gissa om Sigge var svettig när vi kom tillbaka. Han verkade inte speciellt trött men han har ju så otroligt mycket päls också. Den hästen gör mig verkligen lycklig! <3
 
 
Sist ut var lilla Daphne, Alvas b-ponny som behövde få springa av sig lite energi. I full fart galopperade vi runt fältet och jösses vilken energi det finns i den lilla hästen, att en sån liten häst kan vara så snabb. Skitkul att rida en sån liten häst ibland. Fick även loss henne i formen i alla gångarter så jag är nöjd. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0