Tre hästar

Jösses vilken härlig dag! jag har fått tre hästar ridna och jag njuter av livet! 
 
Först ut var Attityd. Jag hade verkligen inga idéer på vad jag skulle göra men så när jag kom till stallet frågade Annelie om vi skulle hoppa tillsammans. Självklart! Vi släpade ut några hinder till paddocken och sedan väntade ett styrkepass för hästarna. Vi började med att hoppa ett räcke på volt, men en bom framför och en bom bakom, som vi höjde succusivt och hästarna fick ta i en del. Annelie red samtidigt så det var skönt att se henne rida och hur det liksom skulle se ut, vart man får passa mer på ytter osv. Därefter la vi in en oxer, som vi travhoppade med en travbom framför. Som högst blev den 100 cm hög och ca 120 cm bred eller något. Nyttig träning! När allt kändes bra tog vi bort travbommen och tog oxern, som efter en stund byttes ut till ett räcke, i galopp istället. I slutet låg hindret på 120 cm och jag fick komma på lite snävare svängar på den för att, återigen, träna styrka och spänst. Häftig känsla när hästen bara går med öronen framåt och hoppar, har liksom aldrig känts så lätt förut. 
 
 
Nummer två blev Sigge. Jag sadlade honom och begav mig sedan ut på en skogstur med gammelgubben, som blev gladare än gladast av att vara ute och galoppera och bara leva livets liv. Shit vilken glädje det fanns i den hästen idag och vilken glädje han ger mig. Att bara vara ute med Sigge, bara han och jag, det är livet och jag känner att där hör jag hemma. Shit vad jag älskar den hästen, kan lita på honom till 110 %. 
 
 
När jag kom in med Sigge frågade Annelie om jag ville rida hennes dotters ponny, då hon inte kunde rida idag. Det tackar man inte nej till direkt. Så Annelie fixade ponnyn medan Sigge fick äta sin mat. Från att ha ridit Attis tidigare under dagen till att hoppa upp på en b-ponny, kändes konstigt. Kände mig typ fem meter lång. Jag började rida fram henne och sedan kom Annelie ut till paddocken och tyckte att jag skulle ta ett språng över ett av hinderna, så fick hoppa den lilla sötnosen också. Det var första gången jag red henne och jösses vad häftig ponny, skitkul var det! Helt plötsligt såg hindret på 70 cm högt ut men det var inga problem för den hästen, som har tävlat msv hoppning. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0