Två pigga hästar

Båda hästarna fick vila idag, som var inplanerat. Passade bra med tanke på att det var riktigt kallt och blåste en hel del idag. Däremot hade jag båda Annelies hästar som fick longeras båda två. Jag skulle först rida Findus, som har varit pigg hela veckan, men när jag skulle hoppa upp kunde han inte stå stilla en sekund utan galopperade på en volt runt mig. Då beslutade jag att ta av sadeln och longera honom istället. Det valet är jag ganska glad över för han for runt som en dåre och låg in mot mitten hela tiden då han drog på så mycket. Kände att det inte var någon idé att försöka bromsa honom utan lät honom galoppera på ett bra tag tills han lugnade sig. Longrade båda hästarna i ca 40 minuter i trav och galopp med den enda pausen när jag skulle byta varv, vilket egentligen kanske inte är så jobbigt för dem vältrande hästarna men dem fick iaf springa av sig lite energi och i slutet var båda rätt lugna. 
 
Efter stallet hämtade jag min ena syster på stan och åkte sedan vidare till Glada hästen i spiltan. Där lämnade jag in ett täcke på lagning och köpte även lite mat till mina små hästar. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0