Underbara häst!

Red till den raka travbanan tillsammans med Anna och hennes häst Leia idag. Så kul att rida ut med Anna för hon kommer på bra övningar där man får loss hästarna väldigt bra även om man rider ut. Dessutom kommer hon med lite tips och hjälper samtidigt till med hur man ska jobba och aktivera. Jobbade med tempoväxlingar och till en början stretade Attis emot varje steg och tänkte minsann inte jobba utan drog upp huvuduet i vädret så högt han kunde. Att jag dessutom inte hade någon martingal på gjorde inte saken bättre. Men efter en del tempoväxlingar och sidvärtsövningar så lossnade han massor, jösses vad fin han blev! 
 
Så mycket som han kom loss idag vet jag inte om jag har lyckats med tidigare utan martingal eller något. Åh vad nöjd och glad jag var med honom idag. Jag kunde både korta och länga honom exakt hur jag ville utan att han gick ifrån arbetet utan jobbade på som bara den. Lilla hästen blev även svettig, vilket inte är så ofta. 
 
 
Efter ridturen så spolade jag benen på honom, klippte manen, fyllde på halm och gosade i boxen. Imorgon ska Attis få jobba igen, på söndag vilar han, på måndag blir det ett lugnare pass med bara lösgörande övningar och på tisdag samt torsdag åker vi till skästa och hopptränar för Louise Haaga, jippie!! 
 
Mysigt med en skimmel som älskar att rulla sig! På tisdag ska han få sig ett bad innan vi sticker till skästa. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0