Uppdatering och tävlingar

Har lyckats bli sjuk så just nu ligger jag i sängen. Båda hästarna fick därför vila idag. Tanken var egentligen att Sigge skulle få röra på sig, men det fick jag glömma med tanke på hur jag mår. Attis har tappat två (!) skor så han vilar just nu av den anledningen. På måndag kommer hovis och skor på Attityds tappskor samt skor om Sigge helt. Det är väldigt knöligt i hagarna nu efter att all upptrampad lera har fryst och än så länge är det inte så mycket snö ute. Så nu får Attis gå i sjukhagen, som är lite bättre iaf. Jag vill inte riskera att han går på det knöliga underlaget utan skor, då risken är stor för hovbölder då. Ser inte fram emot att börja rida honom igen på måndag...
 
Annars rullar allting på. Jag ska nu ta och beställa min tävlingslicens för 2014 så att jag kan anmäla mig till tävlingar, åh vad det ska bli roligt! På tal om tävlingar, jag har alltid tävlat för Västerås ryttarsällskap, men det ska jag faktiskt inte göra i år. Nu tävlar jag istället för Föreningen Skästa ridcenter. Känns lite konsitigt att inte tävla för Västerås längre, men funderade på det och känns ändå rätt naturligt att tävla för Skästa. Det är ju ändå på Skästa som jag tränar och dit jag åker när jag ska till ridhus, jag har lärt känna flera människor där och har mer och göra med Skästa än Västerås. Dessutom så tävlar ju Annelie för Skästa så det blir alltid att jag är med alla Skästa-människor på tävlingar osv. Och som sagt så tränar jag ju på Skästa för Louise Haaga och tränar även för Annelie, som båda representerar Skästa och då känns det inte mer än rätt att jag också ska göra det. 
 
 
I stallet är det även en del prat om att starta ett division 3-lag. Då skulle jag & Attis, Annelie & Fröken (Johannas häst) och kanske Anna & Leia kunna vara med. Anna är däremot tveksam då hon vill hoppa högre höjder. Vi har lagt fram förslaget till Skästa och så får vi väl se om fler vill vara med, för man behöver vara fyra stycken. Så får se om det blir något med det. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0