Dålig start på mitt nya liv

Förlåt att uppdateringen är lite seg, men mina dagar flyger förbi. I torsdags tog jag studenten vilket var en av dem bästa dagarna i mitt liv!!! Dagen efter, i fredags, var däremot inte lika bra... Annelie, som äger stallet där jag står, ramlade av en av sina hästar under en uteritt och fick åka in till akuten där hon blev kvar över natten. Hon har fått ett rejält slag mot huvudet och kommer inte ihåg någonting - varken att hon hade varit i turkiet dagarna innan, att hon ramlat av, knappt vad hennes hästar heter, och massor mer. Så det är lite jobbigt just nu. Men det blir bättre och bättre för varje dag men hon ska vara stilla i minst en vecka, så nu är jag i stallet mer än vanligt för att hjälpa till så mycket jag kan. I minst en vecka framöver nu så har jag alltså fem hästar att rida varje dag (Sigge & Attis + Annelies tre)... All min energi går åt hästarna och tänker konstant på Annelie, faktiskt. Önskar att allt bara vore bra! 
 
Från torsdagen som var en av dem bästa dagarna i mitt liv när jag tog studenten, till fredagen som blev en av dem värsta. Började fredagen med att förlora kontakten med en vän, åkte till stallet i hopp om att få ett leende på läpparna och fick istället springa allt vad jag kunde för att försöka möta upp Annelie på andra sidan skogen och avslutade sedan dagen med att Attis drog av sig en sko så att jag inte kunde rida, när han äntligen hade kommit hem från betet. Hade tänkt att dra till Strömsholm för att titta på tävlingarna, som jag hade sett fram emot hela året, men lusten försvann från det. Men, men... Den här dagen blev i alla fall bättre och efter att ha ridit alla Annelies hästar och avslutade med dagens bästa runda ska jag nu försöka sova gott och ladda om inför imorgon!
 
 
Imorgon kommer hovslagaren och ska sko både Attis och Sigge och därefter ska dem två ridas och även Skutt och Findus också, femåringen borde också ridas - om jag hinner. Vid lunch ska jag även skjutsa min pappa till flygbussen och säga hejdå till honom. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0