Inställd tävling...

Idag skulle jag ha åkt till Surahammar och tävlat. Skulle bara hoppa en klass och gå rakt in i en 110 och det skulle bli så himla roligt. Men så kommer vi dit och då säger parkeringsvakten att tävlingen är inställd pga att hela banan stod i vatten efter regnet. Jag och Annelie (som också skulle tävla) blev verkligen besvikna så på vägen hem bestämde vi oss för att svänga in på Skästa istället och hoppa lite där. Så dit åkte vi, byggde upp en liten bana och satt och trimmade hästarna där istället. Det var riktigt länge sen jag hoppade Attis inomhus och han stod emot på ett sätt som han inte brukar. Det resulterade i att jag bara tänkte på att han inte drog som tusan mot hinderna, vilket han brukar göra där så man inte får kontakt med honom, och inte red ordentligt. Det i sin tur ledde till några stopp eftersom jag inte red fram på dem längre avstånden när det behövdes. Efter det kunde jag koncentrera mig ännu mindre så bad Annelie hoppa upp och hoppa honom några språng så hon fick känna på honom. Annelie har aldrig hoppat Attis förut men det gick bra och han hoppade fint. Sedan hoppade jag upp igen och det var en helt annan häst - vilket framåtbjudning! Så avslutade men en bra känsla. 
 
Bild från senaste tävlingen som också var i Surahammar, 110 cm. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0