Söndag 22 juni 2014

I stallet rullar allting på och hästarna mår bra. Sigge lever livet som en kung och går lös på gården då och då för att få äta massor av gräs. På nätterna får han gå tillsammans med en annan häst i en stor gräshage. Älskar hur snabbt Sigge lär sig rutiner när det handlar om mat. När kvällen närmar sig går han och ställer sig vid grinden och när man sedan ska släppa över honom till den andra hagen så är det bara att öppna grinden, släppa ut honom och under tiden man stänger efter honom går han till den andra hagen och ställer sig utanför och väntar på att man ska öppna där åt honom. Behöver jag ens säga hur mycket jag älskar den hästen? 
 
 
Attis mår också bra! Annelie red honom för några dagar sedan och hjälpte mig med formen. Fick många tips och det gick bättre ett par dagar efter det men nu känner jag att jag behöver hjälp igen.. På söndag ska vi tävla (!!!), vi åker till Surahammar och hoppar en klass bara (110) och sen har jag anmält mig till Sundbyholm v.31. Och gissa vad! I tisdags var jag på Strömsholm med Attis och provade ut en ny sadel och vi hittade en som satt jättebra och som jag dessutom tyckte var väldigt skön, den uppfyllde alla min krav och jag blev typ kär i den direkt, så den fick följa med hem faktiskt. Alltså, förstår ni hur glad jag är?! Efter mycket letande har jag nu äntligen hittat en ny sadel som jag verkligen gillar - och den är helt ny också, inte begagnad. Det blev en Prestige Passion. Är den inte snygg? :)
 
 
Så idag åkte jag till Hööks och bytte mina freejump stigläder till ett par bruna då jag hade fått svarta i studentpresent från stallgänget. Reserverade även ett par freejump stigbyglar då jag vill byta mina svarta (som jag också fick i studentpresent) till ett par bruna. Väl på Hööks köpte jag även en ny sadelgjord, blev en hoppgjord:
 
Nu vänta jag bara på stigbyglarna sen är all min utrustning komplett! 
 
Måste även berätta att igår, strac efter kl 8 på morgonen, så fick en häst i stallet ett litet föl - hur gulligt som helst!!!! Går ju inte att sluta titta på det lilla underverket. Det blev ett stoföl efter Arnold Assarssons hingst Contant Q så nu hoppas vi på en fin hopphäst. Lägger upp bilder på lilla fölis så fort jag har lagt över dem till datorn men så länge får ni njuta av hennes pappa, Contant Q:
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0