Var ska jag börja?

Allt rullar på och som jag skrev förut så flyger min dagar förbi. Jag har ju ridit Annelies hästar också plus mina två egna så dagarna har varit minst sagt sysselsatta. Jag har varit i stallet från tidig morgon när jag vaknat tills kvällen när det har varit dags för middag. Men kul har det varit! Annelie har hjälpt mig lite när jag har fått rida hennes hästar, eftersom hon inte har kunnat rida själv. Jag har bland annat fått trimma hennes femåring över travbommar och galoppbommar och även fått hoppa några skutt - gissa hur roligt det var!!! 
 
Fina C....
 
Under den här veckan har jag även varit på Skästa och hopptränat för Louise Haaga. Attis var sjukt fin och kan inte vara annat än nöjd med honom. På den träningen ramlade jag även av Attis för första gången. Vi låg helt mitt emellan två språng inför ett hinder så Attis stannade (vilket var klokt av honom) men själv flög jag över huvudet, haha. Så nu var det avklarat också! I övrigt var han som sagt jättefin. Efteråt sa Louise att det var jättestor skillnad från sist jag var där och tränade (vilket var i februari) och att vi hade utvecklats massor. Hon sa att det märks att jag har mer koll nu och att jag har fått mycket bättre kontroll på Attis, nu kan jag reglera honom hur jag vill vilket jag inte kunde då. Så nu har jag nya saker att jobba med: Louise tyckte att jag ska bli mer målmedveten innan hinderna. Nu är det bra efter hinderna och där har jag bra koll, men nu ska jag jobba med innan hinderna. Exempelvis vill jag att han ska hoppa av nära så ska det vara nära och ingenting annat. Nu är det mer att han hoppar av där det passar och sen reglerar jag det efter hinderna så att vi får plats med rätt antal galoppsprång osv. Så bara att jobba vidare!!
 
 
På tisdag ska jag åka till Strömsholm och prova ut en ny sadel till Attis. Håller tummarna för att jag hittar någon bra och som jag tycker om för den jag har nu är inte så bra... Vill dessutom inviga mina nya stigbyglar + stigläder som jag fick i studentpressent: Freejump!!!!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0