2014-03-25

Båda hästarna fick tänderna kollade igår och Sigge blev även vaccinerad. Tycker alltid att det är lika jobbigt när veterinären ska kolla tänderna på Sigge då han är rätt tjafsig när det kommer till sånt. Han får ganska stora doser med lugnande och ändå håller han på. Men igår höll han helt plötsligt på att ramla ganska allvarligt och veterinären höll hela tiden koll på hans ögon och pulsen. Var faktiskt lite rädd att jag skulle förlora honom. Usch vad jag tycker det där är jobbigt, att se min prins i det tillståndet. Attis var snällare men inte helt lätt han heller. 
 
Idag fick Attis bara ett lugnare och okrävande pass i alla gångarter och inte alls läng. Han kändes lite loj men är taggad på att trimma honom imorgon. Han har gått så himla bra sedan jag kom hem och känner att jag har hittat några knappar nu. Jag har utvecklats lite mer men är sjukt taggad på att lära mig meeer!!! 
 
 
Igår när veterinären var där så pratade vi just om hur bra det är att jag står i det stall jag gör. Här finns verkligen möjligheter för mig att utvecklas, hjälpen finns och ja, allt. Kul när det även kommer från någon annan, som min veternär som jag har haft i nästan alla år jag har haft Sigge, som känner mig nu och som vet allt vad jag och Sigge har gått igenom. Vi pratade om vilken bra förstahäst Sigge har varit och är för mig men att det är bra att jag även har Attis för att kunna komma vidare. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0