Äntligen hemma

Igår kom jag äntligen hem. Flygresan var inte det minsta rolig och jag mådde inte speciellt bra, så det var väldigt skönt att kliva in genom dörren här hemma. Efter att ha ätit ite lunch stack jag till stallet. Var där i flera timmar och båda hästarna kom i full fart mot mig och gav mig varsin stoor blöt puss när jag kom. Kärlek. Som jag har saknat dem!! Sigge fick vila då han hade gått under veckan så blev bara mys och pyssel en bra stund. Attis fick sig däremot ett pass på 50 min.
 
Jag har lyckats bränna sönder mina ben, bokstavligen, så att sitta i en sadel var inte populärt. Jösses vad ont det gjorde! Och att försöka trava och rida lätt var ingen höjdare, så det fick bli endast skrittarbete så gott det gick. Attis var superfin faktiskt!! Annelie hade trimmat honom ordentligt dagen innan, hon hade galopperat i 30 minuter för att han skulle ge sig och bli fin. Det märktes igår. Ville aldrig hoppa av men mina brända ben sa ifrån. Idag känns det lite bättre och jag kan nästan gå helt rakt (!!!) haha, och vill så gärna ut och trimma bara! Annelie ska hoppa Johannas häst Fröken vid 12 så tänkte åka ut så jag är redo tills dess. Jag rider på paddocken och känner jag att mina ben klarar av det tänkte jag också ta några språng. Johanna är där och tänkte fråga om hon kanske kan filma eller något, det vore väl kul?
 
 
Nu har klockan passerat 11 så det är nog dags för mig att dra på ridkläderna och sticka ut till mina älskade djur. Hörs sen :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0