Förlåt för dålig uppdatering

Har haft en hel del att göra den senaste tiden så då har tyvärr bloggen hamnat efter. Just nu har klockan passerat 22.30 och jag har snart skrivit klart min kemirapport. 
 
Med hästarna rullar allting på. Sigge är pigg som en nötkärna och lever livet, han förstår nog inte att han snart fyller 22 år. Haha men han är för skön den hästen, så himla glad över livet! Attis är också pigg och glad. Jag rider så hårt jag kan om dagarna nu. I måndags hoppade jag tillsammans med Annelie som gav lite tips. Vi hoppade inga höjder, som högst 1 m. Passet gick ut på lydnad. Vi hade två hinder med 17.5 m mellan, det vill säga 5 normala galoppsprång på långa hinder. Jobbade med att växla mellan 5 och 6 språng för att kolla kontrollen och även få hästarna uppmärksamma. Vissa gånger gick bättre än andra kan jag säga. Attis drog mest på och ville mer än gärna köra 4 språng istället. När vi sedan höjde upp till 1 m skulle vi rida på 4 galoppsprång. Första gången kom jag väldigt nära på första och dessutom slog han i och då börjar han alltid studsa lite mer vilket gjorde att jag fick extremt långt till andra, men Attis sträckte på sig allt vad han hade och klarade det galant, bara att han sedan började bocka, skjut rygg och ja, vet inte allt han höll på mer efteråt. Jag tappade stigbyglarna och hann tänka att nu åker jag av. Men tillslut fick jag stopp på honom och vet ni? Jag satt kvar, kan inte fatta det med tanke på hur han höll på. Alla som var där var helt säkra på att jag skulle ramla av, haha. 
 
I övrgit har han gått ordentligt. Idag vilade han, imorgon rider Annelie honom och jag trimmar en av hennes, på lördag rider jag ordentligt och på söndag åker vi till Eskilstuna och tävlar. Tjihooo! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0