Hoppning

Efter att ha värmt upp Attis idag och konstaterade att oavsett om benen gjorde ont så var jag så sjukt hoppsugen så tänkte att jag nog kunde härda ut några språng. Tillsammans med Annelie byggde vi upp en linje med bom och två korta galoppsprång fram till ett räcke för att sedan rida på fyra eller fem språng (beroende på hinderhöjden) på en böjd båge som var till en bom och tre galoppsprång till en oxer. Efter den övning hoppade vi även en trekombination, vilket var första gången jag gjorde med Attis. 
 
Attis var riktigt fin idag tycker jag, även om jag efter en stund hade så ont i benen så att jag inte kände dem längre, vilket gjorde det svårt att rida ihop honom. Men tycker ändå att jag lyckades rätt bra och är supernöjd med Attis. I och med att Annelie var med och hoppade Fröken samtidigt så hjälpte hon mig en del. Attis var pigg och glad och körde några glädjeskutt ibland på hans egna vis. Kan inte vara mer nöjd över hästen!!! Dock blev det tyvärr varken film eller kort från passet. Måste fixa fler bilder på min vita häst snart, har inte speciellt många.  
 
 
Imorgon kommer veterinären, Sigge ska vaccineras och tänderna ska kollas på båda hästarna. Jag har inte kollat tänderna tidigare på Attis så ska bli spännande att se hur han är. Sedan har ju jag upplevt att han känns konstig i munnen i vänstervarvet, han blir så himla trutig. Har pratat med Annelie om det och när hon har ridit så tycker hon också det, han liksom biter sig fast. Så ska bli skönt att kolla tänderna på honom. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0