Söndag och tävling

Imorse ringde klockan 04.30 och det var inga problem att komma upp ur sängen kan jag säga, idag har jag och Attis nämligen varit på vår andra tävling tillsammans! Alltså sjukt nöjd över hästen!!!
 
90 cm (clear round):
På framridningen kändes han inte så pigg men inte heller slö, fick vara på honom lite grann men han kändes allmänt fin. Framhoppningen kändes jättebra så jag gick in med en bra känsla på banan och kom ut med en ännu bättre känsla! Alltså shit vad fin han kändes och riktigt nöjd över min egen ridning också. Dock ser det ut som om det går rätt sakta på filmen tycker jag, vilket det inte kändes som. Vi var felfria och jag bara log efter sista hindret, grym häst!!!
 
 
100 cm (A:0+A:0):
På framridningen/hoppningen var han suuuperpigg och flög i luften efter nästan varje hinder. Inne på banan var han också rätt pigg, men höll sig på mattan i alla fall. I den här klassen kändes han också jättefin och jag är nöjd med honom, verkligen. Dock så blev det lite missförstånd mellan oss och vi kom fel på första hindret så en bom föll (suck) och kändes inte som om vi hittade någon bra rytm under resten av banan. Men oavsett det så är jag supernöjd med honom under dagen, stooor guldstjärna till Attis! <3
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0