Lugnt liv

Båda hästarna går på bete fram till den 6/6, det vill säga dagen efter jag har tagit studenten (!!!!!) så det händer inte speciellt mycket på hästfronten. I skolan är jag klar med allting så nu åker jag bara dit en liten stund om dagarna för att träna på dansen tillsamans med klassen inför utklädnadsshowen, som är på onsdag. Så nej, det händer typ ingenting i mitt liv just nu. 
 
Trots att hästarna vilar och jag inte ens har en box att mocka åker jag alltid till stallet varje dag, för att kolla att hästarna mår bra och pussa på mina små älskade djur. Sigge lever livet kan jag säga, han mår som en kung. Attis däremot vet jag inte riktigt, nu har han lugnat sig men förut gick han en hel del. Han har lyckats dra på sig några ytliga sår (vilket inte är ett dugg oväntat när det gäller honom), men annars verkar han också må rätt bra. 
 
 
Bilder från betet. 
 
Dock har jag inte varit helt ledig från ridningen, jag har faktiskt ridit ett pass den senaste veckan, haha. Fick prova Annelies nya stjärna på fem år som är väldigt grön, så blev ingen anvancerad ridning och red i kanske 20 minuter innan hästen var trött då konditionen inte är på topp. Men jösses vilken otroligt fin häst! Kanske den känsligaste hästen jag någonsin ridit och eftersom hon är så grön så vill jag inte göra något fel heller. Annelie var med och red en annan häst samtidigt så fick en del tips om hur jag ska göra, vilket behövdes. Så från och med torsdag ska jag rida den fina hästen lite en vecka, vilket jag ser fram emot!! Med Annelies kunskaper och med tanke på hur duktig hon är så kommer den där hästen bli ruskigt fin tror jag, hoppar som f*n gör den också! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0